2008-02-17

Ingen är pefekt...

I ett tidigare inlägg spekulerade jag i vad Barack Obama har för klocka på armen. Jag trodde att denna respektingivande man hade gjort ett bra val, ett val som innebar viss kvalité även om uret kanske inte är så dyrt. Döm om min besvikelse när jag ser ett klipp på Youtube när han är gäst på Ellen DeGeneres talkshow. Kolla själva vad som händer här!

Ok, det var sannolikt inte en Hamilton eller en Frédérique Constant som flög iväg. Jag hade fel. Men jag har i alla fall ett nytt förslag när han väljs till president senare i år: vad är väl bättre för en person som måste ha kontakt med länder i alla tidszoner över hela planeten än att ha en worldtimer på armen!?

I detta fall är det en vacker Girard-Perregaux Classique Elegance Worldtimer. Uret är 41 mm i diameter och är givetvis automatiskt, drivet av G-Ps egenutvecklade verk med en gångtid på 46 h. Visst är det stiligt med armband i brun krokodil och roséguld!? I Sverige hade Mr Obama behövt hosta upp ca 140 000 för äran att få bära den.

Inga kommentarer: