2008-01-28

Vad har Viggo på sig egentligen??

Eftersom jag utger mig för att kunna en smula om fina ur så deklarerade jag stolt för mina kamrater efter att vi hade sett "Eastern Promises" med Viggo Mortensen att han minsann hade en vacker schweizisk Vacheron Constantin på armen! Så var det med det! Efter att ha granskat den stora filmaffischen utanför biosalongen så bekräftade jag belåtet för mig själv att jag hade rätt. Man såg t.o.m. Vacherons klassiska Johanniterkors på urtavlan.

Men döm om min förvåning när jag gick in på Vacherons sajt och skulle ta reda på vad modellen hette och den inte fanns att uppbringa!Vafalls?? Inte är det en specialmodell speciellt framtagen för filmen...jag har ju sett modellen tidigare i en tidning.


Efter lite detektivarbete visade det sig att han egentligen bär en Jaeger-LeCoultre Master Control Steel on Steel.


Obegripligt! Jaeger är förvisso ett fint märke med flera läckra modeller och framstående tekniska lösningar....men inte f*n skulle en hårdhudad rysk gangster bära denna enkla modell!!

Nä, Viggo skulle ha haft en Vacheron Constantin Malte Tonneau Regulator Tourbillon i platina! Malte är inte i detta fall ett mansnamn utan en hänvisning till Johanniterkorset på urtavlan. Finns att inhandla på Nymans Ur 1851 på Biblioteksgatan för den hugade. Men Viggo hade sannolikt aldrig betalat för sin...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker den var snygg ja, klockan som ryssen hade på armen,,vad kostar en sån?? Är själv utan klocka sedan armandet gick av på den jag hade, har inte sett nån snygg variant att köpa sedan dess!

/Nötte mä ure